Translate

2014. április 9., szerda

Sarkalatos problémák..

 

 Amit ma megosztok Veletek, nem egy bizonyos technika, hanem a munka befejezéséhez ad segítséget, legyen az terító, falikép, párna, vagy bármi, amit keretezni kell.
Hiába dolgozunk egy-egy darabon rengeteget, hiába figyelünk a részletekre, ha ezt nem tudjuk szépen elkészíteni, tönkreteszi a látványt, erősen leértékeli még saját szemünkben is addigi kedvencünket.
     Ez az a szegés mód, ahogy a képkereteket készítik, vagyis a 45 fokban szabott pántokkal készülő.Rengeteget varrtam ilyet, mert szerintem sokkal látványosabb, mint az egyszerű keretezés. Kínlódtam vele én is sokat, bontottam nem egyszer , mert nem állt szépen.
Aztán egyszer csak a nagy rendszergazda, akit én nemes egyszerűséggel Főninek nevezek, megkegyelmezett, és küldött egy szikrát, na attól a pillanattól kezdve ez már tök egyszerű műveletté vált. Csak rá kellett jönnöm...Most pedig megosztom Veletek, megspórolandó egy csomó káromkodás által elkövetett környezet szennyezést.  :)
    Az egésznek az a lényege, hogy nem szabom előre a 45 fokot, hanem egyenes pántokat varrok mind a négy oldalra, úgy, hogy az első öltést nem a varrat elején, hanem a varrásszélességet kihagyva ejtem.A pántnak mindegyiknek olyan hosszúnak kell lenni, mint a szegendő rész + 2x a szegő szélessége.A munka és a szegő közepét megjelöljük, egyeztetjük és középtől kifelé haladva felvarrjuk a pántot, de a varrat végén a varrásszélességet meghagyjuk a következő sarokban is.Akkor dolgoztunk jól , ha  a két varrat egy pontban ér véget, irányuk pont derékszöget alkotva.
Következő lépésben félbehajtjuk a munkadarabot  a keresztátmérő mentén, így már meg is van a követendő 45 fokos vonalunk.A szegőket szépen egymásra simítjuk, a többi tennivalót a fotókon magyarázom.
   Munka közben nem feledjük a vasalást, óvatosan, a ferde varratot mindig ellentétes irányban vasaljuk, mint ahogy az fut! Ha az anyag amivel dolgozunk hajlamos a nyúlásra, a varrásra kijelölt vonalat egy vékony csíkban megerősíthetjük ragasztós vászonnal, vagy egy egyszerű, szálirányban szabott vászon csíkkal.






 És el is készültünk, ugye  milyen egyszerű? Na és mennyivel szebb így? Jó munkát!
A képekkel megrakott postagalambok közül sokan eltévedhettek, mert csak pár ért el idáig. Akikét megkaptam, azokét  feltettem az albumba, a többiekét várom! Szeretettel : Zsuzsa



Nincsenek megjegyzések: